شده که مشکلی جلوی چشمتون باشه و براش راه حل داشته باشین، اما هرگز رفع نکرده باشید؟ چون هرگز جرقه شروعش نخورده بود! مدت ها بود که میدیدیم قرعه کشی های اینستاگرامی چقدر از چیزی که میتونه باشه کمتره، به نظر ما اصلی ترین قسمت قرعه کشی این هستش که آدم ها دور هم جمع بشن. قطعا اینطوری به یاد ماندنی تر هم خواهد شد. خود من هرگز داخل قرعه کشی هایی که چیز بیشتری برای عرضه ندارن شرکت نکردم. متاسفانه برگزار کننده ها فکر میکنن صرفا چون دارن قرعه کشی برگزار میکنن همه وارد میشن، اما باید در نظر بگیرن که جایزه شما محدوده و احتمال برد فرد کم، پس دلیل شرکت مردم داخل قرعه کشی علاوه بردن جایزه، هیجان و حس خوب یک کار دورهمی هم هست.
و اینکه میدونستیم چه کارهای جالبی میشه کرد براش، اما بخاطر مشغول بودن به دولوپ کارهای دیگر، هرگز وقت نشده بود و به انجام کار هم فکر نکرده بودیم. تا اینکه یکی از بهترین همراهان تیم پیچاز، ایده رو انداخت توی سرمون. واز اون جا که به کم قانع نمی شیم، هنوز داریم تکمیل ترش میکنیم. و از یک پروژه جانبی تبدیل شده به یکی از اولویت های پیچاز.
لاکی لایو دارای یک معماری بسیار جالب است که نیاز به مدیریت انسانی ندارد. تمام عملکردهای سیستم براساس طی کردن پروسه ای از ایجاد و تایید الگو، افزودن به صف و تکمیل مراحل می باشد.
بخش های گسترده ای از لاکی لایو از تایه قدرت می گیرد. برای مثال حساب های کاربری، پرداخت ها، کدهای تخفیف از تایه استفاده میکنند.
علاوه بر امکانات اولیه برگزاری قرعه کشی، امکان چت کردن هم برای شرکت کننده ها فراهم شده تا از قبل نمایش نتیجه تا یک روز بعد بتوانند با هم صحبت کنند.
نمایش جذاب لاکی لایو را میتوانید ذخیره کنید و در شبکه های اجتماعی منتشر کنید. نتیجه قرعه کشی نیز در پروفایل شما میماند در نتیجه میتوانید روند رشد خود را رصد کنید.
بخش مهمی از انجام هر کاری پیش زمینه علمی آن کار است، از جنبه های مختلف می توان دلایل نیاز به لاکی لایو را بررسی کرد. اولین نکته هدف برگزاری قرعه کشی در شبکه های اجتماعی می باشد. افراد برای دستیابی به کاربر بیشتر در شبکه های اجتماعی قرعه کشی برگزار میکنند، کاربران را می توان به چند بخش تقسیم کرد:
بهترین نتیجه زمانی به دست میآید که نوع اول بدست بیاید، که در آن کاربر هم درباره شما آگاهی دارد و می شناسد، هم دنبال کننده شما است.
دومین نکته وارد شدن به صفحه هایی مانند اکسپلورر اینستاگرام می باشد. ورود شما به چنین محیط هایی باعث افزایش دیده شدن در نتیجه بازده بیشتر می باشد. سومین نکته ایجاد یک جامعه اولیه برای حساب کاربری می باشد.
تمامی نکات بالا بصورت کوتاه مدت قابل دستیابی هستند، برای مثال ممکن است برای محتوایی که در جهت قرعه کشی ساخته شده کاربران زیادی جذب کنید، اما از پست های بعدی به مرور این کاربران کاهش یابد. دلیل این امر مسائل زیر می باشد.
تا اینجا متوجه میشویم که با برگزاری قرعه کشی تنها از ۲۰ درصد مزایای آن بهره مند میشوید. بر اساس مطالعات اگر قصد دارید یک قرعه کشی موفق برگزار کنید اول از همه باید داده های زیر را بررسی کنید.
با توجه به داده های بالا و نکات ذکر شده، بزرگ ترین مشکل برگزاری قرعه کشی ها این است که بازده آن ها موقتی است، و بسیاری از مزیت های بدست آمده به مرور از بین می رود. نکته اینجاست که برای بازده بیشتر و طولانی تر شدن این مزیت، کاربران باید با شما خاطره داشته باشند، باید شما را بشناسند. که با استفاده از لاکی لایو و فراهم کردن یک دورهمی لذتبخش می توانید این مزیت را بدست بیاورید. آخرین نکته و شاید مهم ترین نکته، اعتماد است، با استفاده از لاکی لایو کسانی که به لاکی لایو و پروسه انتخاب برنده آن اعتماد دارند به شما نیز اعتماد خواهند کرد.